Fitness FAQ’s

Fitness FAQ’s

Her svares på ofte stillede spørgsmål, der kunne fremkomme ved alt om fitness og kost.

Hvordan kan man tabe sig hurtigt?

At tabe fedt er en vedvarende process, hvor kalorieunderskud er det vigtigeste. Dette opnås ved at spise færre kalorier eller lave mere motion. Det bedste vægttab er karakteriseret ved stabilitet. Det handler ikke om at tabe sig 2 kg den ene uge, for ikke at tabe sig i ugen efter og såfremledes. Det er vigtigt at være stabil hver uge, hvor f.eks. 1 kg om ugen er foretrukket, frem for uger hvor vægttabet svinger eller går helt i stå. Generelt er det heller ikek sundt for kroppen at tabe sig for hurtigt, så et stabilt vægttabsforløb er fortrukket. Dette mindsker også chancen for eventuelle bivirkinger som humørsvigninger eller løs hud.
Læs mere om en kostplan til at tabe sig stabilt samt sikkert her!

Hvor mange kalorier skal en kvinde have om dagen for at tabe sig?

Dette varriere fra individ til individ, da ingen er ens. Alle har forskellige forbrændinger, og andet som skal tages højde for. Det nemmeste er at finde den mængde kalorier, hvor du hverken taber dig eller tager på. Derfra kan du justurere enten indtaget af mad eller mængden af motion i dagligdagen. En kombiniation af begge disse vil typisk være foretrukket. Tag f.eks. 300 kalorier ud af din diæt hver uge, og øg din ugentlige cardio med 30 minutter pr. træningssession.
Lær at finde dit normale kalorieindtag her!

Hvad er løb godt for?

Løb har mange positive indvirkninger på kroppen både fysisk og mentalt. Når man løber frigiver kroppen endorfiner, som bidrager til en god følelelse mentalt efter træningen. Ligeledes bidrager løb til at forebygge diverse sygdomme, som at blive overvægtig. Dertil bidrager løb til at fremme kroppens generelle fysiske performance, hvilket ligeldes styrker ens psysiske velværde.
Fitness faq